» طراحی پورتال


 طراحی پورتال



با طراحی پورتال شرکتی یا پورتال سازمانی، می توانید مشتریان بیشتری در بازار آنلاین کسب و کار خود جذب نموده و درآمد خود را افزایش دهید. بیش از ۸۰% از خرید های صورت گرفته توسط مشتریان، از طریق اینترنت و به صورت آنلاین صورت می گیرد. مشتریان جهت تامین و برطرف نمودن نیاز خود، ابتدا در گوگل شروع به تحقیق در مورد آن نموده و در این راستا پس از آشنایی با خدمات و محصولات ارائه شده توسط وب سایت های مختلف، اقدام به خرید و سفارش می نمایند.

سرویس های متداول در اینترنت : هر سایتی بر حسب نوع فعالیت خود ارائه دهنده سرویس مخصوص و خاصی است . اما یک پورتال تحت وب باید قدرت ارائه سرویس عمومی را داشته که مانند نظیر سرویس پست الکترونیک رایگان ، تالار گفتگو ، خبر ها ، نقشه های مرتبط با موضوع ساخت پورتال ، جستجو در سایت های کوچک تر و اینترنت ، شخصی سازی توسط کاربران و شخصی سازی توسط طراحی پورتال مناسب باشد. در طراحی پورتال های تجاری خدمات تجارت آنلاین سیستم های پرداخت لحاظ می گردد. 

اطلاعات مورد نیاز : یکی از ویژگی های ساخت پورتال سازمانی  دریافت اطلاعات از سایت های دیگرContent aggregation  است . پورتال تنها دریافت کننده اطلاعات است و آن ها را به اشتراک و تقسیم می گذارد . به عبارت دیگر پورتال مطالبی که در سایت ها و پایگاه های مختلف وجود داشته را سازماندهی می کند و به نمایش می دهد. در نظر داشته باشید که این اطلاعات باید استاندارد باشند .

سازمان ها و شرکت های بزرگ در جهت یکسان سازی اطلاعات و همچنین اتوماسیون خدمات خود نیازمند استفاده از پورتال های تحت وب هستند. یک پورتال تحت وب بستری را برای استفاده افراد مختلف در سازمان با نقش سازمانی که دارند فراهم می کند تا اطلاعات خود را در آن وارد کرده و ارتباط بین زیر سیستم های مختلف را مهیا می سازد. دیگر مزیت پورتال های تحت وب از بین بردن محدودیت زمان و مکان است و افراد در مناطق مختلف و همچنین زمان های مختلف می توانند وارد سیستم شده و به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

شرکت ما تجربه پیاده سازی پورتال های تحت وب برای شرکت های داخل و خارج از کشور را دارد و بر اساس خواسته های مشتری و نقش های مختلفی که در سیستم پورتال وجود دارد تحلیل، طراحی و پیاده سازی پورتال انجام خواد شد. برخی از انواع پورتال های طراحی شده توسط ما عبارتند از:

  • پورتال شرکت های تولیدی شامل زیر سیستمهایی از قبیل : انبار، فروش، مشتریان، CRM ، گزارشات فروش و مدیریت، مدیریت فروش، زمانبندی ویزیتورها و ..
  • پورتال شرکت های خدماتی شامل زیر سیستم های کارکنان، پروژه ها، مشتریان، ساعت کارکرد کارکنان، گزارشات مدیریت، پروژه های جاری، زمان و بودجه پروژه، گزارشات حسابداری پروژه و...
  • پورتال های خاص منظوره مانند خط تولید کارخانه استینلس استیل، شرکت نتورک استراتژی و پورتال شرکت امداد یدک

سایت منبع : سه سوت وب

» نرم افزار CRM


نرم افزار CRM

نرم افزار CRM چیست ؟

کلمهCRM مخفف عبارت(Customer Relationship Management) به معنای مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. سی آر ام را بیشتر به عنوان نرم افزار ارتباط با مشتری می‌شناسند؛ در ادامه به توضیح مفهوم CRM و نرم افزار CRM به طور جداگانه پرداخته خواهد شد. همانطور که پیداست، سی‌ارام یک پروسه برنامه ریزی شده برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و مشتریان آتی کسب و کار ها می باشد. هر استراتژی یا روشی که با استفاده از داده ها به ساختن، بهبود و مدیریت تعامل با مشتریان بپردازد، مفهوم CRM را تداعی می کند. اما امروزه اگر از کسی سوال شود که CRM چیست؟ بیشتر پاسخ ها خود ابزار CRM و تکنولوژی آن ( نرم افزار CRM ) است.

مزایای استفاده از نرم افزار سی آر اِم

مزایای فراوانی در استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد که فراتر از تسهیل عملیات روزانه کسب و کار می باشد. نرم افزار سی آر اِم نه تنها به کسب و کارها کمک می کند که اطلاعات شان را ذخیره و تغییرات آن ها را دنبال نمایند، بلکه منجر به توسعه فروش در طولانی مدت نیز خواهند شد. این نرم افزارها می توانند نقش بسزایی در صرفه جویی در زمان و هزینه های سازمانی داشته باشند و کارایی و تاثیر تیم های فروش را ارتقا دهند. اما بهترین راهکار برای تصمیم گیری، استفاده از راهنمای انتخاب نرم افزار سی آر اِم می باشد.

بازاریابی و تبلیغات نرم افزار CRM

محصول تبلیغات و بازاریابی نرم افزار CRM پیام گستر، مهم ترین و ابزار به منظور به ثمر نشاندن تبلیغات اعم از اینترنتی و غیر اینترنتی را در اختیار کسب و کارها قرار می دهد. این محصول با در اختیار گذاشتن ابزارهای مختلف مثل ایجاد و مدیریت کمپین تبلیغاتی، ارسال انبوه فکس، پیامک و ایمیل و همچنین بهره مندی از بانک اطلاعاتی جامع مشاغل، به تحقق اهداف بازاریابی شرکت کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این ماژول به صفحه تبلیغات و بازاریابی مراجعه نمایید.

بهترین نرم افزار CRM

بهترین نرم افزار سی آر اِم (مدیریت ارتباط با مشتری) همواره از دغدغه هایی بوده است که انواع بنگاه های اقتصادی با آن دست و پنجه نرم می کنند. این موضوع به حدی برای کسب و کارها حیاتی است که در بسیاری از مواقع شرکت ها علیرغم هزینه هایی که برای تهیه و راه اندازی نرم افزار ارتباط با مشتری می کنند اثر بخشی مورد نظر را دریافت نکرده و پس از مدتی اقدام به کنار گذاشتن آن می کنند.

کاربرد نرم افزار CRM

یکی از کاربرد نرم افزار CRM در سازمان ها این است که، با ذخیره سازی اطلاعات و تعاملات مشتریان، فرصتی فراهم می کند تا سازمان ها بتوانند تجربه مشتری (CX) را بهبود دهند، و موجب افزایش سوددهی کسب و کار خود شوند.اگر شما نیز در بخش پشتیبانی یکی از بزرگترین سازمان‎ ها فعالیت کنید، درخواهید یافت که یکی از ابزارهای محبوب و مورد علاقه‎ کارمندان آن، نرم افزار CRM است. روش استفاده از این محصول برای دستیابی به اهداف کسب و کار، شگفت انگیز است.نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، ابزاری است که اطلاعات مربوط به مشتریان و تعاملات آن‎ ها با کسب و کار را ذخیره سازی می ‎کند. استفاده‎ درست از کاربردهای این نرم افزار می‎ تواند در ارتقاء بهره‎ وری کارمندان و بهبود موفقیت مشتری موثر بوده و نقش مهمی ایفا نماید.

مراحل کار کردن با نرم افزار CRM

در قدم اول نرم افزار سی آر ام مایکروسافت یک شبکه از کاربران و مدیران با سطوح دسترسی مختلف را ایجاد می کند. افراد در این شبکه قادرند اطلاعات پایه ای مخاطبان مانند نام، شماره تلفن، ایمیل، وب سایت و … را در پروفایل هر کدام ثبت کنند. سایر اطلاعات و جزئیات مربوط به مکاتبات و ملاقات ها نیز می تواند به این بخش اضافه گردد. در قدم بعدی کاربران نرم افزار CRM قادر خواهند بود این اطلاعات را وارد چرخه های مختلف مانند تبلیغات، بازاریابی و فروش کنند. این قابلیت باعث می شود تا کاربران با شناخت بیشتر مخاطبان و مشتریان بتوانند واکنش های صحیح تری نسبت به نیازهای آنها نشان دهند.

منبع سایت : سه سوت وب

CRM

» معماری پایدار


» معماری پایدار

طراحی معماری و روند مراحل شکل گیری پروژه

در تهیه پلان های ساختمانی (مانوش سرور) اگر بخواهیم خیلی راحت صحبت کنیم، بهتر است یک معمار ابتدا به منظرهای دید و اصطلاحاً ویو توجه داشته باشد، سپس به محل طراحی پارکینگ و دستگاه پله، سپس ستون گذاری در آرایشی مهندسی و مناسب، سپس یک پلان با عملکردهای زیبا و پرکاربرد و در نهایت تهیه یک نمای خوب که در واقع خلق کل این اثر از عملکرد به فرم رسیده است و در واقع فرم ساختمان، نشاندهند عملکرد های مناسب آن نیز از نمای بیرونی می باشد.

این امر با کمک طراحی آنلاین معماری بر اساس موجودیات بازار نیز میسر می باشد.


در قسمت بعدی، با ادبیاتی دیگر، به موضوع طراحی معماری و روند شکل گیری یک پروژه می پردازیم:

مرحله اول در طراحی معماری، شناخت امکانات، محدودیت ها، نقاط ضعف و قوت پروژه می باشد. در این مرحله، با جمع آوری اطلاعات میدانی و بررسی موقعیت قرارگیری بنا، داده ها و آمار موجود، مقررات و ضوابط ملی و منطقه ای و دریافت نظرات و نیازهای کارفرما، دور نمایی از کلیت پروژه بدست می آید. نکات اولیه طراحی معماری این بخش فاز مطالعات پروژه را تشکیل می دهد. بخشی از خدماتی که در مرحله مطالعات اولیه توسط طراحان ارایه می شود شامل مطالعات امکان سنجی و تحلیل میزان موفقیت پروژه با توجه به نیاز بازار در طراحی معماری است. بررسی داده های ناشی از این مطالعات کمک شایانی به تعیین کاربری پروژه و تناسب زیر بنای بخش های مختلف در طراحی معماری می نماید. این خدمات به خصوص برای کارفرمایان بخش خصوصی بسیار حیاتی و ثمر بخش خواهند بود. البته مهندسین صنایع و شرکت هایی به صورت تخصصی مطالعات امکان سنجی Feasibility study را می توانند انجام دهند اما بهتراست اینکار همراه با یک مشاور معماری انجام شود.

از گام های اساسی در مرحله مطالعات طراحی معماری ، بازدید از سایت پروژه است. هر سایتی چه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و عوارض طبیعی زمین و چه به لحاظ شرایط پیرامونی و جو حاکم بر آن، از شرایط منحصر به فرد در طراحی معماری برخوردار است. در واقع هر پروژه ای، دارای شرایط زمانی و مکانی مخصوص به خود است، به عبارت دیگر هویت و موجودیتی یکتا و منحصر به فردی دارد. در طراحی معماری این نکته همان تفاوت موجود بین هنر و صنعت است که در صورت توجه به آن، در طراحی معماری، از کپی برداری صرف و طراحی انبوه بازاری مصون خواهد ماند. به لحاظ عملکردی، کارفرما به تعدادی فضای معین نیاز دارد که با جا نمایی آن ها در محدوده ای تعیین شده، جوابگوی نیازهای تعریف شده در طراحی معماری داخلی برای پروژه باشند. در این میان قطعا حلقه های مفقوده ای نیز وجود دارند که از دید کارفرما مخفی می مانند. حال طراح بر اساس تجربه و با اتکا به دانش حرفه ای خود، لزوم گنجاندن آن ها را در میان فضاها، جهت تکمیل ارتباط مابین فضاها و حصول نیاز های عمل کردی، برای کارفرما بازگو می کند. در طراحی معماری آنچه از نتیجه این تبادل افکار حاصل می شود، برنامه فیزیکی طرح است که مشتمل بر ریز فضاهای مورد نیاز و متراژ تقریبی آن هاست. بر اساس همه اطلاعات گردآوری شده برای طراحی معماری یک پروژه و همچنین تجربیات طراح پروژه، ایده طرح در ذهن معمار شکل می گیرد که به عبارتی فاز یک پروژه نامیده می شود.

طراحی معماری در ایده پردازی

ایده ها تصاویری ذهنی هستند که از طریق مشاهده، تجزیه و تحلیل مطالعات، اندیشه و دانستن برخی روش ها در ذهن انسان شکل، تکامل و موجودیت می یابند. در فرآیند طراحی معماری در مفهوم کلان، ایده ها پاسخگوی مسائل گوناگونی هستند مانند چگونگی جهت گیری ساختمان ها، روش های بهره گیری از جریان طبیعی هوا، ارزش انرژی و حفظ و صرفه جویی در آن، اهمیت مصالح، دوام، تعامل بین اجسام، مناسب ترین راه های برقراری روابط فضایی و یا چیزهایی از این قبیل. در معماری داخلی ایده ها پاسخگوی مواردی نظیر بهترین مکان قرارگیری آشپزخانه، گردش فضایی، رنگ مورد استفاده در فضا و ..... می باشند.

در نهایت می توان گفت ساختمان و طراحی معماری آن، شامل بسیاری تصمیمات کوچک و بزرگ است و طبیعتا کسب مهارت و ارتقا آن در جهت تولید ایده ها و کانسپت هایی که توانایی پاسخگویی به این گسترده وسیع را داشته باشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فراموش نشود که طراح خوب آن شخصی است که بتواند اهمیت نیازهای مختلف را درک کرده و بر اساس نیاز کارفرما، به هر موضوع در حد خود آن، بها دهد.

سایت منبع : معماری پایدار


ثبت برند

 ثبت برند

ثبت برند یا همان نحوه برگه ثبت برند همان نشان و علامتی است که به صورت فارسی یا لاتین در فعالیت های اقتصادی شرکت استفاده می شود

برند به انگلیسی با عنوان قانونی نشان تجاری یک طرح ،نماد ،عبارت،نام و … است که ارائه دهنده خدمات با فروش محصول خاصی است که به وسیله آن از سایر محصولات مشابه متمایز می شود. نام تجاری یا برند همان چیزی است که مخاطب ،صفات و ویژگی های آن را با دیدن ،شنیدن ،حس کردن و……… به صورت ذهنی ،دیداری و یا شنیداری در ذهن و قلب خود تداعی می کند.

در واقع فرم ثبت برند شامل همه احساسات مفاهیم و ویژگی هایی است که با یک نام گره خورده است.

واژه برگه ثبت برند در جامعه ما به محصول یا خدمتی گفته می شود که اعتبار و ارزش اجتماعی داشته باشد. در واقع برند های دلخواه آن هایی هستند که دارای ماهیت و قدرت اجتماعی بالایی بوده و افراد نسبت به آن ها حس مالکیت داشته باشند.

پس یکی از مهمترین وظایف هر شرکت پیدا کردن راه برای جلب توجه و وفاداری مشتری است. از جمله خصوصیات یک برگه ثبت برند معروف می توان به جذابیت ،الهام بخش بودن،تک بودن،تناسب،جایگاه و…… اشاره کرد.

از نظر مصرف کننده خرید از یک برند یعنی: کیفیت بالا ،خطر پذیری کمتر،سپردن مسئولیت به تولید کننده ،وسیله ای نمادین برای اظهار شخصیت .

اولین قدم در تجارت اعتماد است و علامت تجاری به وسیله برند سازی به این اعتماد و تعهد شتاب می بخشد.

 

هدف از ثبت علامت چیست؟

هدف ثبت برند یا علامت تجاری ار طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالا ها و خدمات و یا اجاره دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ ،صاحب اثر را محافظت می کند.

مدت زمان این حفاظت متفاوت است ولی آرم تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود توسط پرداخت مبلغ مربوطه را دارد.

محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی که در اکثر نظام ها اجازه متوقف کردن تخلف در این زمینه را دارند تایید می شود.

از دیدگاه وسیع تر ،علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آن ها در سطح جهانی سرمایه گذاری کرده و این ابتکار را ترویج می دهد.

لینک منبع : ثبت شرکتها

» طراحی وبلاگ


طراحی وبلاگ

1. آموزش انجام طراحی قالب وبلاگ

آموزش طراحی قالب وبلاگ از نظر بسیاری از وبلاگ نویسان و وبمستران اهمیت چندانی ندارد و معتقدند که یک وبلاگ‌نویس به چنین اطلاعاتی نیاز ندارد. بررسی مسیر یک وبلاگ از لحظه شروع تا لحظه رسیدن به درآمد نشان می‌دهد که تنها، گام‌های ابتدایی آن برای اهداف شخصی است و کم‌کم رقابت با سایر رقبا و به دست آوردن رتبه بهتر در اولویت قرار می‌گیرد. پس باید بپذیریم که سئو فنی در رتبه‌بندی وبلاگ‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد و کسی که به دنبال پیروزی در رقابت با سایر وبلاگ نویسان است، باید بتوانند قالب وبلاگ خود را از جهات مختلف بهینه کند تا برای رقابت آماده باشد.

 

2. آموزش در مورد نوشتن مطالب خلاقانه

آموزش بعدی در وبلاگ نویسی ، آموزش نوشتن مطالب جذاب و خلاقانه است. نمی‌دانم تا چه اندازه با فضای اینترنت و وبلاگ‌ها آشنایی دارید، اما با جستجوی یک کلیدواژه ساده مانند «ساخت وبلاگ» در حدود 96 میلیون نتیجه در گوگل دریافت می‌کنید که هر کدام از آنها ممکن است مطالب اختصاصی یا تکراری داشته باشد. این آمار نشان می‌دهد که انتخاب کلید واژه، انتخاب متن و حتی انتخاب کلمات استفاده شده در آن اهمیت ویژه‌ای دارد. پس کسی که به دنبال وبلاگ نویسی حرفه‌ای باشد، باید بتواند مطالبی خلاقانه و جذاب بنویسد تا کاربر در نگاه اول با این متن ارتباط برقرار کرده و از آن استفاده کنند.

 

3. یادگیری روش‌های مختلف گردآوری مخاطب و افزایش نرخ تبدیل

به دست آوردن بازدیدکننده و تبدیل کردن آنها به مخاطب و مشتری تکنیک خاص خود را دارد و روش تبدیل آنها نیز با شیوه‌های خاص انجام می‌شود. وقتی که شما قصد راه اندازی وبلاگ را دارید و می‌خواهید به طور مرتب بر روی آن کار کنید، لازم است که روش‌های مختلف جذب بازدیدکننده را بشناسید. قرار نیست که تمامی مخاطبان شما از طریق جستجوی ارگانیک و موتورهای جستجو جذب شوند، بلکه ممکن است در گام‌های بعدی به سراغ ابزارهای دیگر مانند تبلیغات کلیکی یا تبلیغات متنی بروید.

 

4. یادگیری نحوه انتخاب هاستینگ مناسب برای وبلاگ

هاستینگ برای یک وبلاگ بسیار مهم است و سرعت بارگذاری و همچنین گرفتن رتبه در موتورهای جستجو با توجه به این مسئله اهمیت پیدا می‌کند. هاست از کلمه انگلیسی Host برگرفته شده است که به معنی میزبانی است. در واقع شما یک میزبان برای وبلاگ خود انتخاب می‌کنید که کلیه اطلاعات شما بر روی آن‌ها بارگذاری می‌شود. اگر بتوانید یک‌ هاست مناسب و با کیفیت انتخاب کنید، مطمئناً کیفیت وبلاگ شما بالا خواهد بود و می‌توانید بیشترین بهره وری از آن را داشته باشید. در مورد بحث هاستینگ و انتخاب آن در گام‌های بعدی بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

چگونه وبلاگ نویسی را شروع کنیم؟

قبل از اینکه بخواهید وارد بحث نوشتن وبلاگ و آماده سازی آن برای محتوا گذاری شوید، احتمالات سؤالات مختلفی در رابطه با این موضوع در ذهن شما شکل گرفته است که به عنوان مثال به سوالاتی مانند «چگونه وبلاگ بنویسیم» یا «چگونه وبلاگ درست کنم» یا «وبلاگ چیست» می‌توان اشاره کرد. این سؤالات بسیار شبیه هستند و پاسخ همه آنها در یک جمله است: وبلاگ به یک سیستم گفته می‌شود که برای نوشتن متن در زمینه‌های مختلف آماده سازی شده باشد.

بنابراین کسی که به دنبال وبلاگ نویسی باشد و بخواهد که یک وبلاگ برای خود بسازد، باید پلتفرم لازم را فراهم کند تا متن مورد نظر خود را در آن قرار داده و در قالب یک وب سایت یا بلاگ در معرض دید کاربران قرار دهد. نوشتن وبلاگ را می‌توان به نوشتن کتاب یا حتی نوشتن دفتر خاطرات تشبیه کرد که در آن اطلاعات فرد با توجه به سلیقه و نیاز سایر افراد نوشته می‌شود. یک وبلاگ نویسی حرفه‌ای معمولاً سعی می‌کند اطلاعاتی در وبلاگ خود قرار دهد، که هم نوشته خود او باشد و هم برای خواننده جذاب باشد.

سایت منبع : سه سوت وب